Legea educaţiei naţionale recunoaşte locul educaţiei timpurii (inclusiv a celei antepreşcolare) în sistemul naţional de învăţământ şi include prevederi speciale cu privire la aceasta, însă în prezent, România nu are o strategie privind educaţia timpurie.

Convenţia ONU cu privire la drepturile copilului consacră drepturile de care trebuie să se bucure fiecare copil, inclusiv dreptul la educaţie, îngrijire, sănătate, şi recunoaşte rolul prioritar al părinţilor şi familiei în asigurarea acestor drepturi. În România, există suficiente date care subliniază nevoia ca autorităţile să facă eforturi suplimentare pentru îmbunătăţirea îngrijirii şi educaţiei pentru copilăria timpurie.

Numeroase studii confirmă importanţa copilăriei timpurii, aceasta reprezentând cea mai critică perioadă a dezvoltării umane. Experienţele de până la vârsta de 3 ani au un impact decisiv asupra dezvoltării structurilor cerebrale şi a competenţelor de viitor adult.

http://www.senat.ro/FisaSenator.aspx?ParlamentarID=791b2fc5-fbb7-4ddd-819f-7765ab4148c0