Orașele în care turismul este deja evoluat au atras întotdeauna atenția investitorilor, tocmai datorită numeroaselor condiții pe care acestea le oferă spre dezvoltarea unor activități economice cu rezultate foarte bune.

Poziția geografică a Galațiului și istoria sa reprezintă condiții propice pentru dezvoltarea turismului. Țin foarte mult la acest proiect și m-am gândit la pașii ce trebuiesc urmați pentru a-l realiza.

Pentru a porni pe acest drum, Galațiul are nevoie de un manual de brand și de un plan de dezvoltare până în anul 2025, ce cuprinde inclusiv strategii de atragere a turiștilor şi a investitorilor cu capital străin.

Muzeul de Istorie cu toate secțiile sale, Muzeul de Artă Vizuală, cele trei teatre (Dramatic, de Păpuși și Muzical), Galeria de Artă, centrul vechi, bisericile și siturile arheologice din zonă, castrul roman de la Tirighina-Barboși, Grădina Botanică, Observatorul Astronomic, Acvariul, Grădina Zoologică, vaporul cu zbaturi „Tudor Vladimirescu”, Pânzarul Moldovenesc, Turnul de Televiziune, Faleza Dunării, strada Domnească – cea mai lungă alee cu tei din Europa, festivalurile anuale dar și alte obiective noi pe care mi-am propus să le realizez – Muzeul Plutitor și Piața de Pește, pot fi puncte de atracție turistică, cu potențial de a fi incluse în circuitele culturale propuse turiștilor. Gastronomia locală, numeroasele restaurante cu specific, cluburile și unitățile de cazare moderne completează brandul turistic.

Foarte importantă este și reluarea curselor de transport călători pe Dunăre, pe ruta Galați – Brăila – Constanța și Galați – Tulcea – Sulina și includerea orașului nostru printre porturile românești de escală a navelor de croazieră de pe Dunăre. Și introducerea unor noi curse de croazieră pe rutele Galați – Odessa și Galați – Budapesta – Viena ar putea dinamiza turismul local.

Am convingerea că putem dezvolta la Galați atât un turism de tip cultural, axat pe evenimentele anuale și pe festivalurile teatrelor, cât și unul de afaceri, motivat de infrastructura industrială existentă și apropierea de spațiul ex-sovietic.

Pentru ca toate acestea să devină realitate, vor fi desfășurate o serie de acțiuni ce implică informarea și promovarea turistică a zonei (prin ghiduri, pliante, broșuri, spoturi TV, site-uri dedicate), amenajarea unor centre și puncte de informare turistică, semnalistică pentru obiectivele turistice și participarea la târgurile interne și internaționale de turism a autorităților și a actorilor privați implicați în acest domeniu.