Eugen Durbacă s-a născut la data de 16 mai 1943, în municipiul Bacău, fiind al doilea copil al familiei de brăileni, Vintilă și Ștefana Durbacă.

După finalizarea studiilor medii la Liceul „George Bacovia” (astăzi Colegiul „Ferdinand I”) din Bacău, tânărul Eugen a urmat cursurile Facultății de Mecanică din cadrul Institutului Politehnic Iași (actuala Universitate Tehnică „Gheorghe Asachi”), specializarea Inginer mașini termice, pe care a absolvit-o în anul 1966.

Ulterior, a fost și studentul Academiei de Studii Economice „Ștefan Gheorghiu”, finalizând cursurile în 1984. Zece ani mai târziu, Eugen Durbacă a studiat Management Administrativ în Grecia, la Management Services International.

Amintiri
Amintiri 2
Amintiri 3
Amintiri 4
Amintiri 5
Amintiri 6
Amintiri 7
Amintiri 8
previous arrow
next arrow

Carieră

După absolvirea facultății, între anii 1967 și 1972, Eugen Durbacă a lucrat ca inginer mecanic la Întreprinderea de Construcții și Montaje Siderurgice Galați, urmând ca din anul 1972 și până în 1977, să dețină funcția de Șef Secție la Întreprinderea de Construcții și Montaje Siderurgice Galați.

În anul 1977, a fost numit Director S.U.C.T. Galați, iar până în 1983 a fost Director la Întreprinderea de Utilaje Grele pentru Construcții.

Succesele sale profesionale au făcut ca în anul 1982 să fie propus pentru funcția de ministru adjunct al metalurgiei.

Ulterior, între anii 1983 – 1984, Eugen Durbacă a condus Centrala Industrială Navală Galați, fiind directorul general al acestei instituții. Aici avea în subordine Șantierul Naval Galați, Întrepriderea Mecanică Navală Galați, Întreprinderea de Comerț Exterior Centrală Navală Galați, IMN Galați, Fabrica de elice navale Galați, Întreprinderea de Construcții Navale Constanța, Întreprinderea de Construcții Navale și Prelucrare la Cald din Turnul Severin, Întrepinderea de Construcții Navale și Utilaje Tehnologice Tulcea, Întreprinderea de Construcții de Nave și Piese Turnate Oltenița, Șantierul Naval Brăila, Santierul Naval Giurgiu, ICPRONAV, Șantierul Naval Mangalia și IMN Constanța.

În acea perioadă, în Şantierul Naval Constanţa a început și construirea petrolierului Biruinţa, o navă cu o capacitate de 163.647 de tone deadweight.

La începutul anului 1985, Eugen Durbacă a revenit la conducerea Întreprinderii de Utilaje Grele pentru Construcții Galați, la cârma căreia a rămas până în 1990.

După revoluție acesta a lucrat ca Inginer principal la Trustul Antrepriză Generală de Construcții Montaj Galați, iar în perioada 2000 – 2004 a ocupat aceeași funcție la S.C. Deltarom S.A. Galați.

Amintiri12
Amintiri11
Amintiri 9
Amintiri 10
Amintiri 11
previous arrow
next arrow

Viața politică

În anul 1992, Eugen Durbacă a candidat la funcția de primar al municipiului Galați și a câștigat alegerile de două ori consecutiv, între anii 1992 – 1996 și 1996 – 2000. La finalul primului mandat, în 1996, acesta a devenit și senator, însă și-a prezentat demisia în Parlamentul României pentru a fi alături de gălățeni.

La alegerile din anul 2000, a fost ales consilier local de Galați, iar doi ani mai târziu a devenit vicepreședintele Partidului Conservator.

În iunie 2004, Eugen Durbacă a fost ales Președintele Consiliului Județului Galați pentru un mandat, iar în octombrie 2008 a devenit Vicepreședintele Consiliului Județului Galați.

2012 a fost anul în care acesta a fost numit vicepreședinte al Partidului Conservator. Tot de atunci, Eugen Durbacă îndeplinește și funcția de vicelider al grupului pamentar Liberal Conservator – ALDE, fiind totodată Secretar al Comisiei pentru regulament și membru în comisia de politică externă a Senatului.

De asemenea, în 2012, Eugen Durbacă a fost ales senator din partea USL și a Partidului Conservator în Colegiul Uninominal nr. 4, Circumscripția Electorală nr. 18 Galați.

Din 2015, în urma fuziunii dintre Partidul Conservator și Partidul Liberal Reformator, acesta face parte din ALDE.