Industria navală românească a realizat de-a lungul timpului diverse tipuri de nave tonaje diferite, dotate cu elice de toate tipurile aduse din import.

Astfel, pentru navele de 4 500 TdW şi cele de 10 000 TdW şi de 12 000 TdW construite la Galaţi s-au importat elice din Olanda de la firma L.I.P.S iar pentru navele mari de 55 000 TdW, 85 000 TdW şi 150 000 TdW care se realizau la Şantierul Naval Constanţa se importau din Polonia.

Deoarece elicele din Polonia prezentau probleme de calitate s-a încercat turnarea elicelor pentru navele de 4 500 TdW la Şantierul Naval Galaţi cu improvizaţii şi greutăţi de ordin tehnic.

Atunci, conducerea statului a hotărât să se construiască la Galaţi o întreprindere specializată în fabricarea de elice de toate tipurile, ancore navale, elemente de legătură şi alte piese necesare în industria navală.

Astfel, în 1978 a intrat în funcţiune Întreprinderea Navală de Elice Galaţi (INETOF).

După 1989 a început declinul fabricii, a încetat producţia de elice navale şi şantierele navale din ţară au apelat din nou la importuri.

După 2006 fabrica a fost privatizată de către SIF Moldova, după care patronul a vândut maşinile unicat şi au fost tăiate maşinile de turnare.

În prezent fabrica şi-a schimbat profilul.

Întrucât specialişti încă mai există în Galaţi, un investitor cu posibilităţi ar putea să reia producţia de elice.

http://www.senat.ro/FisaSenator.aspx?ParlamentarID=791b2fc5-fbb7-4ddd-819f-7765ab4148c0